close
這部電影很有名。
我個人私心是電影>歌劇,畢竟我比較喜歡電影女主角的長相跟歌聲。
最重要的是我愛死這個魅影了=A=。



我最喜歡的一個片段:化妝舞會。(好喜歡那舞)
魅影出現時說了一句話:「Why so silent?」(為何如此寂靜)

我還蠻想笑的,因為我突然想到蝙蝠俠的「Why so serious?」(為何如此嚴肅)
其實從國二國一第一次看歌劇魅影的電影時我就一直都是魅影的死忠支持者了,從頭到尾看到Raoul子爵就是一種很不屑的感覺……

然後現在有越來越愛魅影的感覺,有才華有智慧有膽識,重點是他唱歌實在太好聽了。
超級有磁性、超級性感……。
最喜歡的是The music of the night(夜的樂章),那種輕輕的口氣真的超級迷人的!!
對了我真的很討厭子爵,討厭到大家覺得很棒的那首All I ask of you(我的請求)我只要一想到他跟Christine唱的情景我就覺得這首好難聽Orz。


另外我很欣賞女主角,聽說她演過明天過後。
可是重點是,那些歌都不是對嘴,都是由真人上陣(好像除了卡洛塔吧|||b)
聽說女主角是以前就在歌劇院練舞唱歌的d(ゝω・´★)很欣賞她。
我非常喜歡她的海豚音跟聲音,柔柔的,跟沙拉布萊曼的本版不太一樣。

對了魅影的高音也讓我好著迷=////=

PS:其實我真的很難把魅影跟斯巴達完全連結起來啊!!一丁點都不行Q___Q|||b(同一個人演的...)

Masqerade化妝舞會


FIRMIN:
M'sieur Andre?
安德烈先生?
ANDRE:
M'sieur Firmin?
費明先生?
FIRMIN:
Dear Andre, what a splendid party!
親愛的安德烈,真棒的一場舞會!
ANDRE:
The prologue to a bright new year!
這是揭開全新一年的序幕!
FIRMIN:
Quite a night! I'm impressed!
真棒的夜晚!我深受感動!
ANDRE:
Well, one does one's best
每人都盡力演出
ANDRE/FIRMIN:
Here's to us!
敬我們!
ANDRE:
敬整個城市!
FIRMIN:
I must say, all the same, that it's a shame that 'Phantom' fellow isn't here.
真可惜那個歌劇魅影不能來

CHORUS:
Masquerade !
化裝舞會 !
Paper faces on parade
假面的遊行
Masquerade !
化裝舞會 !
Hide your face, so the world will never find you !
隱藏你的臉,好讓世上的人找不到你 !

Masquerade !
化裝舞會 !
Every face a different shade
每張臉都不一樣
Masquerade !
化裝舞會 !
Look around
環顧四週
there's another mask behind you !
你身後還有一張面具 !

Flash of mauve、Splash of puce
淡紫色的光、深褐色的班痕
Fool and king、Ghoul and goose
小丑和國王、食屍鬼和鵝
Green and black、Queen and priest
綠色和黑色、皇后和教士
Trace and rouge、Face of beast
胭脂的痕跡、野獸的面孔
Faces
臉孔
Take you turn, take a ride on the merry-go-round  in an inhuman race
輪流來,玩一玩,玩旋轉木馬的遊戲 在這殘酷的競賽中

Eye of gold、Thigh of blue
金色眼睛、藍色的腿
True is false Who is who ?
真實是虛假 到底誰是誰 ?
Crul of lip、Swiel of gown
撇嘴、甩動長袍
Ace of hearts、Face of clown
紅心、小丑的臉孔
Faces
臉孔
Drink it in, drink it up, till you've drowned
陶醉其中,盡情享樂,直到淹沒在喧囂光影中
But who can name the face
但誰能說出臉孔的名稱

ALL

Masquerade !
化裝舞會 !
Grinning yellows, spinning reds
鬢影繽紛旋轉交錯
Masquerade !
化裝舞會 !
Take your fill
盡情享受
let the spectacle astound you !
讓這奇觀令你目瞪口呆 !

Masquerade !
化裝舞會 !
Burning glances, turning heads
閃光眩目,令人忘形
Masquerade !
化裝舞會 !
Stop and stare at the sea of smiles around you !
停下來看看,看看週遭一望無際的笑臉 !

Masquerade !
化裝舞會 !
Seething shadows, breathing lies
鬢影交錯謊言流竄
Masquerade !
化裝舞會 !
You can fool any friend who ever knew you !
你可以愚弄任何認識你的朋友 !

Masquerade!
化裝舞會!
Leering satyrs, peering eyes
眼睛交錯睥睨窺伺
Masquerade !
化裝舞會 !
Run and hide
逃跑並躲藏
but a face will still pursue you !
但仍有一張臉會追逐你 !




The music of the night夜的樂章(我愛死魅影了(´∀`)σ<LロVЁ♪ )




Nighttime sharpens, heightens each sensation
夜幕激揚起豐富的情感
Darkness stirs and wakes imagination
暮色喚起了遐想
Silently the senses abandon their defenses
理智的堤防悄然隱退

Slowly, gently, night unfurls its splendour
緩緩地,柔柔地,夜色鋪展它壯麗光采
Grasp it, sense it, tremulous and tender
把握它,感受它,每一絲的震顫纖柔
Turn your face away from the garish light of day,
遠離那白晝的華彩 
turn your thoughts away from cold, unfeeling light
遠離那冰冷無情的世界
and listen to the music of the night
來傾聽這夜的樂章

Close your eyes and surrender to your darkest dreams !
閉上雙眼吧,潛入你幽深的夢境 !
Purge your thoughts of the life you knew before !
遠離你熟知塵世的一切思慮 !
Close your eyes, let your spirit start to soar !
閉上雙眼,讓靈魂去翱翔 !
And you'll live as you've never lived before
你將穿越過往,如獲新生


Softly, deftly, music shall caress you
溫柔地,輕巧地,樂音撫慰著你
Hear it, feel it, secretly possess you.
聆聽吧,感受吧,它悄悄地充溢著靈魂
Open up your mind, let your fantasies unwind,
開啟心扉,展開你的幻想
in this darkness which you know you cannot fight
夜色中,無法抵抗地沉醉於
the darkness of the music of the night
這深遂的夜之樂章



Let your mind start a journey through a strange, new world !
漫遊吧,進入一個陌生的新世界 !
Leave all thoughts of the world you knew before !
今後拋開過去種種 !
Let your soul take you where you long to be !
讓心靈引領你前往嚮往的地方 !
Only then can you belong to me
到那時,你才會屬於我



Floating, falling, sweet intoxication !
飄逸,低徊,甜美的喜悅 !
Touch me, trust me, savour each sensation !
觸碰我,信賴我,品味每一分感覺 !
Let the dream begin, let your darker side give in
開啟夢境,夢中你將拜倒在
To the power of the music that I write -- the power of the music of the night....
用心靈抒寫而成的--夜之樂章……


You alone can make my song take flight
是你讓我的歌聲飛揚
help me make the music of the night....
助我完成這夜的樂章……
arrow
arrow
    全站熱搜

    飛 發表在 痞客邦 留言(2) 人氣()